TTLV: Định hướng giáo dục giá trị của cha mẹ đối với con lứa tuổi trung học phổ thông.

Chủ nhật - 21/09/2014 16:27

THÔNG TIN VỀ LUẬN VĂN THẠC SĨ

1. Họ và tên học viên: Nguyễn Tuấn Anh

2. Giới tính: Nam

3. Ngày sinh: 28/3/1988

4. Nơi sinh: Hà Nội

5. Quyết định công nhận học viên số: 1057/QĐ-SĐH Ngày 18 tháng 6 năm 2013 của Hiệu trưởng Trường Đại học Khoa học Xã hội và Nhân văn, Đại học Quốc gia Hà Nội

6. Các thay đổi trong quá trình đào tạo: Không

7. Tên đề tài luận văn: Định hướng giáo dục giá trị của cha mẹ đối với con lứa tuổi trung học phổ thông.

8. Chuyên ngành: Tâm lý học; Mã số: 60 31 04 01

9. Cán bộ hướng dẫn khoa học:

- Họ và tên: Trương Thị Khánh Hà

- Học vị: Tiến sĩ

- Học hàm: Phó Giáo sư

- Chức vụ: Chủ nhiệm Khoa Tâm lý học, Trường Đại học Khoa học Xã hội và Nhân văn, Đại học Quốc gia Hà Nội.

- Nơi công tác: Khoa Tâm lý học, Trường Đại học Khoa học Xã hội và Nhân văn, Đại học Quốc gia Hà Nội.

10. Tóm tắt các kết quả của luận văn:

Luận văn tìm hiểu định hướng giá trị của các bậc cha mẹ (những giá trị mà cha mẹ hướng đến, coi là quan trọng và có ý nghĩa...); đồng thời tìm hiểu quá trình giáo dục giá trị của cha mẹ đối với con cái (lứa tuổi học trung học phổ thông) của họ, bao gồm: Tìm hiểu những giá trị đích, giá trị phương tiện mà cha mẹ thường xuyên rèn luyện cho con; những phương pháp giáo dục mà cha mẹ thường sử dụng để giáo dục con; những thuận lợi và khó khăn mà cha mẹ đang gặp phải...

Trên cơ sở kết quả nghiên cứu thu được, đề tài cũng đã đề xuất một số khuyến nghị nhằm giúp cho việc giáo dục giá trị của cha mẹ đạt được hiệu quả tốt hơn, điều quan trọng là phù hợp hơn với đặc điểm tâm sinh lý, lứa tuổi của con cái...

11. Khả năng ứng dụng trong thực tiễn:

Kết quả nghiên cứu của đề tài cũng như những khuyến nghị của tác giả có thể giúp các bậc cha mẹ định hướng nội dung giáo dục cũng như lựa chọn các phương pháp, cách thức giáo dục giá trị cho con cái sao cho đạt hiệu quả nhất.

Ứng dụng các nội dung giáo dục giá trị vào trong công tác giáo dục công dân, giáo dục kỹ năng sống... cho trẻ.

12. Những hướng nghiên cứu tiếp theo:

- Nghiên cứu so sánh giáo dục giá trị của cha mẹ đối với con cái trong các gia đình truyền thống và hiện đại.

- Nghiên cứu nội dung, cách thức giáo dục giá trị của cha mẹ đối với con ở các lứa tuổi khác nhau.

13. Các công trình đã công bố có liên quan đến luận văn: Không

  INFORMATION ON MASTER’S THESIS

1. Full name: Nguyen Tuan Anh......................... 2. Sex: Male..............................................

3. Date of birth: 28/3/1988.................................. 4. Place of birth: Ha Noi.........................

5. Admission decision number: 1057/QĐ-SĐH Dated June, 18th ......................................

6. Changes in academic process: No ......................................................................................

(List the forms of change and corresponding times)

7. Official thesis title: The importance of parents in educational orientation for children at high school age ................................................................................................................................................  

8. Major: psychology ..........................................  9. Code: 60 31 04 01...............................

10. Supervisors: Ms Truong Thi Khanh Ha

- Post university diploma: Doctor

- Rank of professor: associate professor

- Regency: Dean of psychology department - University of Social Sciences and Humanities- National University

- Place of work: Psychology department - University of Social Sciences and Humanities- National University

11. Summary of the findings of the thesis: Thesis study the value of the parent’s orientation (the values that parents are ​​guiding toward, are considering  importantly  and meaningfully to their children ...); and research  the value of parent’s  education  towards their children (at high school ages) including: Understanding the true value, value of methods  that parents are training regularly for their children; methods of education that parents often use to educate their children; the advantages and disadvantages that parents are having ...

Based on the research results obtained, subjects were also proposed a number of recommendations to help the values of parent’s education achieved better efficiency, it is important to accommodate the bio psychosocial characteristics, ages of children.......................................................................    

(Summarize them with stress on the new findings, if any)

12. Practical applicability, if any: The results of the researched topic as well as the author's recommendations can help parents to orient educational content and selective methods, how the values of education for their children get the best effectiveness.

Applications of educational content in citizenship education, social skills education for children.

13. Further research directions, if any:

- Comparative study of the value of parent’s education with children in the traditional family and modern family.

- Researching the contents, methods of parent’s education for children at different ages.

14. Thesis-related publications: no.........................................................................................

 (List them in chronological order)

INFORMATION ON MASTER’S THESIS

1. Full name : ........................................................  2. Sex: .......................................................

3. Date of birth: ....................................................  4. Place of  birth: .....................................

5. Admission decision number: .........................  Dated .........................................................

6. Changes in academic process: .............................................................................................

(List the forms of change and corresponding times)

7. Official thesis title: ...............................................................................................................

8. Major: ................................................................  9. Code: ....................................................

10. Supervisors: .........................................................................................................................

(Full name, academic title and degree)

11. Summary of the findings of the thesis: ............................................................................

(Summarize them with stress on the new findings, if any)

12. Practical applicability, if any: ...........................................................................................

13. Further research directions, if any: ..................................................................................

14. Thesis-related publications: ..............................................................................................

 (List them in chronological order)

Tổng số điểm của bài viết là: 0 trong 0 đánh giá

Click để đánh giá bài viết

Những tin mới hơn

Những tin cũ hơn

Bạn đã không sử dụng Site, Bấm vào đây để duy trì trạng thái đăng nhập. Thời gian chờ: 60 giây